03 januari 2015

Bortstädad!


Här är julen nu bortstädad - Skönt!


Vet inte varför men jag får alltid sån lust att pyssla efter att allt julpynt är borta och det känns rent och fräscht igen på nåt sätt.
Symaskinen blev också avdammad ;)
Ska snart visa vad det blir av mitt fina rostyg som legat länge i hyllan och väntat på rätt plats.


Lite blomsterpyssel känns också rätt nu. Ny jord och krukor och så kommer ljuset snart att pigga upp plantorna.
Och så är det ju så härligt att påta lite i jorden även så här års!
Avokadokärnan, till vänster, satte jag för längesen och den är värd att vänta på för nu växer den så det knakar.


Kram Allis

2 kommentarer:

Gittans Pysselsida sa...

Jag låter nog julen vara kvar till nästa vecka...
Spännande att se...blir det en kudde kanske...fint tyg vad det än blir...åh! vad jag saknar att kunna sy igen...det var nog det jag gilla mest av allt jag syslat med.
Kram

Villrose sa...

Vakkert rosetøy!
Ja, her får også julen være med litt til, men så kommer ikke treet og pynten opp før lille julaften.